Hívjon minket még ma!

+36 1 474 8200

A FirstClients tárgyaló-, konferencia- és oktatótermeket kínál - amikor csak igényli őket
Próbálja ki új webchat funkciónkat a honlap jobb alsó sarkában és beszéljen kollégánkkal akár azonnal!

 Coworking – Honnan hová?

A coworking, vagyis a közösségi iroda a munkavégzés valószínűleg leginkább jellemző formája a 21. században, mely egy közösség által munkára használt teret feltételez. Bár részben hasonlít a nagyvállalatok egylégterű irodáira, azonban a coworking irodákban általában különféle cégek vagy szabadúszók, egyéni vállalkozók dolgoznak, jellemzően egymástól függetlenül. Ugyanakkor ezeknek a havi- vagy hetidíjas, bérelhető irodáknak a legfontosabb ismertetőjegye éppen a közösségépítés, illetve az irodák használó között a kreativitást növelő egymásra hatás.

 Az egészséges munkakörnyezet hozzávalói

Az egyik legfontosabb dolog az irodahelyiség kialakításakor a megfelelő bútorzat, ezen belül pedig az ergonómiailag jó felépítésű, tehát egészséges székek kiválasztása. Ülés közben ideális esetben az alkarnak 90 fokos szöget kell a felkarhoz képest bezárnia, a többi esetben ugyanis stressz éri a nyakat és a hátat, amely hosszú távon egészségügyi problémákat is okozhat.

 A zöld iroda fogalma és fontossága

Az utóbbi években egyre inkább növekszik a környezettudatos munkahelyek kialakítása iránti igény. Az irodák rengeteg ember életében töltenek be hatalmas szerepet, hiszen a legtöbben idejük nagy részét egy adott munkakörnyezetben töltik. Valamint az sem elhanyagolható probléma, hogy a gazdaság által felhasznált anyag- és energiafogyasztás mintegy 40%-a is az irodák fenntartásával jár. A munkakörnyezet fejlesztése tulajdonképpen a fenntartható fejlődéshez való hozzájárulás egy formája a szervezetek szintjén. Ez a hozzáállás pedig egyfelől lakóhelyünket védelmezi és teszi élhetőbbé, másfelől csökkenti a vállalatok kiadásait is.

Újszerű irodatrendek

Az utóbbi években számos újítás változtatta meg a hagyományos iroda jelentette munkakörnyezetet. A nyitott terek (open workspace) egyre népszerűbbé válása tekinthető valószínűleg a legfontosabb módosulásnak. Ezek ugyanis, amellett, hogy – ahogy nevük is mutatja – jellemzően nagyobb, nem felosztott terekből állnak, több típusú irodahelyiséget is magukba foglalnak. A közösségi terek mellett ugyanis a kisebb, elvonulásra alkalmas terek, illetve a nagyobb meetingekre és előadásokra alkalmas termek is részét képezik az open workspace koncepciójának.

Rendszerezési tippek a hatékony időbeosztáshoz

Valószínűleg mindenki felejtkezett már el fontos teendőiről vagy volt olyan helyzetben, hogy az aznapra tervezett feladatokat nem sikerült elvégeznie. Az Olvasók is már bizonyára sok rendszerezési módszerrel találkoztak, melyek azonban feltételezhetően nem mindig eredményeztek jelentős sikereket életük irányítása során. Ha a szokásos határidőnaplós megoldásoknál speciálisabb ötleteket keres, hogy véget vessen az időbeosztással kapcsolatos problémáknak, érdemes kipróbálnia az alább ismertetett módszerek közül egyet vagy éppen kettőt.

Módszerek a memória javítására

Elmondható, hogy munkahelyünkön mindannyian szeretünk kiemelkedően teljesíteni, azonban abba nem mindig gondolunk bele, hogy a nyolc órás munkaidő alatt produkált teljesítményünket számos olyan tényező befolyásolja, melyek kívül esnek az iroda falain és a munkában töltött időszakon. A FirstClients ezért összeszedett néhány módszert, melynek segítségével bárki hatékonyabbá válhat munkájában.

Kreatív munkakörnyezet, kreatív munka

 

Munkahelyünk jellege meghatározhatja életünk más területeit is, hiszen sokan akár több mint nyolc órát töltenek naponta irodában, ez pedig egyszerre jelent kihívást és bizonyulhat megerőltetőnek. A napi rutin ellenére azonban időről időre inspirálódni kell ahhoz, hogy munkánk ne váljon unalmassá és megszokottá. Valószínűleg igaz lehet a gondolat, mely szerint aki szereti a munkáját, annak valójában nem is kell dolgoznia. Ugyanakkor a munkakörnyezet szerepe sem elhanyagolható, mivel ez a tényező is nagyban befolyásolja produktivitásunkat. Éppen ezért bemutatunk néhány olyan ötletet, melyek segítségével felpezsdítheti cége irodáját.

Hogyan legyünk rendkívül produktívak

 

Bizonyára mindenkivel volt úgy, hogy a nap 24 órája nem bizonyult elégnek a különféle teendők elvégzésére. Ugyanakkor sok olyan embert ismerünk, akiknek mindig sikerül elintézni összes, aznapra előírt feladatukat. Bár mindenkinek megvan a saját tempója, melynek függvényében dolgozik, egy-két dolog betartásával bárkinek sikerülhet még többet kihoznia magából, és igazán hatékonnyá válnia. Íme néhány tipp, melyek segítségével igazán produktívak lehetünk.

 

Tippek közönség előtti beszédhez

 

Bár rengeteg, nagyközönség előtti beszédre oktató könyvet olvashatunk vagy tanácsot hallhatunk, a mindennapi életben inkább a kisebb csoportoknak elmondott, rövidebb beszédek jelentenek kihívást. A különféle projektek résztvevőiként vagy vállalkozások, cégek vezetőiként ugyanis előfordulhat, hogy (akár hirtelen) felkérnek, tartsunk egy rövidebb, összefoglaló jellegű, illetve ösztönző beszédet. Éppen ezért összegyűjtöttünk néhány szempontot, melyek betartásával javíthatunk előadásunkon.

 

A halogatás pszichológiája

 

Bizonyára mindenki tapasztalta már, mennyire nem kedvez korunk a hatékony munkavégzésnek. Közösségi oldalak, kvízek és megannyi videó vonja el figyelmünket az elvégzendő feladatokról, legyen szó az irodában töltött munkanapról vagy a személyes kötelezettségekre szánt szabadnapokról.

   

6 tipp állásinterjúra

 

Ha elfelejtünk alaposan felkészülni az állásinterjúra, valószínűleg elfeledkezhetünk az állásról is. A legtöbb esetben ugyanis a céget érintő kérdések is szerepet fognak játszani a beszélgetés során, így mindenképp célravezető, ha átnézzük a vállalat/vállalkozás történetét, valamint elolvassuk az azzal kapcsolatos cikkeket. Érdemes ezenkívül a cég szakterületére vonatkozó legújabb fejleményekről is tájékozódni. Ilyenformán azt érzékeltetjük, hogy érdekel minket a vállalat munkája, és egyben jó benyomást keltünk leendő munkaadóinkban.

  

Miért fontos a feltöltődés?

Sokan bizonyára úgy gondolják, hogy a vállalkozók időbeosztása nagyobb szabadságot jelent a munkában és magánéletben egyaránt, hiszen a vállalkozások vezetői saját maguk dönthetnek például a megbeszélésekről, nyaralásokról és egyebekről. Éppen ezért azonban gyakran a szabadidő nagy része is munkával telik, miközben a pihenéssel töltött szabadnapok kevéssé jellemzőek, mivel mindig vannak elintézendő dolgok és megválaszolatlan levelek. De miért fontos mégis, hogy időről időre beiktassunk egy-egy hosszabb, pihenésre szánt időszakot a dolgos hétköznapokba?

 

Lakberendezési baklövések elkerülése irodahelyiségek kialakításakor

 

A megfelelő iroda kialakítására érdemes időt fordítani, hiszen olyan helyiségről van szó, amely hosszú távra szól, emellett pedig vállalkozásunk vagy cégünk jellegét is közvetíteni hivatott. Bár sokszor kifizetődőnek bizonyulhat szakemberre, profi segítségre bízni a lakberendezéssel járó nehézségeket, ezzel a néhány tippel elkerülhetjük a legjellemzőbb hibákat.

 

Kapcsolat

Telefon: +36 1 474 8200

FirstClients Business Centre Jelentkezzen most